Lukas läkare


Midsommar, Lukas kisar så fint som han älskar att göra när man tar fram kameran! Tok unge.



Lukas går hos barnläkare i Huddinge dels för att hålla koll på astman, verkar tack o lov enbart vara förkylnings astma vi har fått OK att sluta behandla i förebyggande nu när han är ledig och enbart behandla när det behövs. Så som för några veckor sedan fick vi köra var tredje timma och efter ett par dagar gav sig hostan äntligen med sig. SKÖNT!


Vid besöket i maj noterade även dåvarande läkaren att han var liten för sin ålder och tog lite prover. Alla prover har kommit tillbaka negativa så läkarna vet inte riktigt vad det kan bero på att han är så liten. Just nu är han ca 82cm lång och väger 11kg.


Vi umgås en hel del med Thomas vänner som har en son som är ca 6mån yngre än Lukas, och de två är väldigt jämna i växten. Även jag, brorsan, mamma, morfar har varit små. Brorsan å Morfar drog iväg när tonnårsåren började och mamma slutade ändå på 173cm. Bara jag som höll mig på 162 ;) hihi men inte alltför konstigt då jag har Astma och ätit en hel del kortison..


Hur som helst så ska vi dit och lämna ytterligare ett blodprov, mäta och väga lite. Läkaren ska kontakta andra läkare som har hand om tillväxthormoner etc.


Jag är egentligen inte ett dugg orolig, med tanke på historiken samt att han är en så välmående liten grabb =) Men jag tycker att det är bra att läkarna uppmärksammar sånt som vi föräldrar inte alltid tänker på, även om det i detta fall säkert inte är något fara =)



Kommentarer
Postat av: naddie.

men emelie vad gör du! nu tyckte jag ju en molo var fin men såklart den dyra varianten på nästan 2000 spänn :P



den vågar jag inte ens visa robban! haha



nej får väl ha lite is i magen och vänta så jag inte köper nu och ångrar mig. förra året hade didriksson så fina fäger.. kasnke rent utav kan fynda något på rea i en FIN färg någonstans :/



ja jag hade nog kört på 90 till honom isåfall! :) men prova i butiken och ha med dig nån + be om hjälp i butiken så ska man nog kunna hitta bästa lösningen ;)

Postat av: naddie.

ja det är verkligen sjukt :/



ovanpå allt så har man ju 1000 andra saker och lägga tusenlappar på närmsta 2 månaderna så det känns så himla löjligt och köpa overall NU!



usch nej jag får leta vidare.. lite tur måste man ju ha!!

2011-08-09 @ 23:29:57
URL: http://naddiegoespublic.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback