Sista inköpen

Eller sista STORA inköpen avklarade. Och jag kan ännu en gång bocka av en punkt på min todo lista ;)


Det började i söndags då vi beställde sängarna och andra saker ifrån Jollyroom. Då insåg vi att de inte hade Lukas säng på lager oh no den som behövs NU lagom kul. Två veckor fick vi som leveransbesked. Så vi tog bort sängen i hopp om att hitta den åtminstonde till fredag nästa vecka hos någon leverantör.


Ringde då till odenplansbarnvagnar som vi hade tänkt köpa vagnen, babyskyddet och bärselen hos för att kolla om de kunde få in den snabbare. Jajamen 1 vecka gud så underbart. Efter att inte fått bekräftelsemail så ringde jag upp de ännu en gång. Fick då prata med en snubbe som inte alls var lika säker på att det enbart skulle ta en vecka för sängen att komma fram så han bad om att få återkomma.


Jo tjena, återkomma? han dog väl eller något för JAG var tvungen att ringa två gånger idag varpå de säger sista gången "oj jag trodde att de hade ringt dig". Nej ditt pucko då hade jag väl inte mailat er 3893 ggr idag?


Tillbaka till Jollyroom. Nu hade jag gett upp så vi får vackert vänta 2 veckor.


Efter allt detta strul med odenplansbarnvagnar så bestämde jag mig för att hitta vagnen hos någon annan leverantör. Inga stora kedjor har Ergobaby bärsele och heller inte "bättre dealer". Hittade bigbaby och bestämde mig för att ringa dit.


Å vilken service TACK du snälla människa som fick beställa allt vi ville ha ;D Vagnen sålde de tydligen inte längre men han beställde den ändå. Hela kalaset gick på drygt 12,5 så vi fick även med oss ett presentkort på 1000kr kändes toppen =)


Har även suflett/solskydd som inte syns :)



Vi bytte även från besafe Izi Go till en Maxi cosi cabriofix p.g.a basen. Izi Go beräknas komma till sep-okt plus att maxi cosi kändes skönare att bära =) Nu har jag inte googlat så mycket på babyskydd men Maxi Cosi var deras storsäljare så de måste väl vara bra? Den kändes bra!





Kommentarer
Postat av: Cassandra, mamma till Josefin och Lexus

Den sängen har jag kollat på till Lexus sen :) så himla fin :)



Ses nästa vecka? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback