Tiden springer iväg

Finaste du när blev du så stor som du är idag?

På bilden är han ca 3 veckor gammal. Där är flaskan ungefär dubbla hans huvud.. nu för tiden är den lika stor om man jämför längden. Pluttis! Vart tog min lilla bebis vägen?

Lukas har ett ordförråd som är helt otroligt. Pratar långa meningar på ca 5 ord kanske? Så att man förstår också. Ibland står andra som frågetecken och frågar mig vad han menar men han lyckas alltid göra sig förstådd på något vis ;)

Idag ska vi iväg till Liljeholmen och förbereda alla papper inför bebis nummer två som kommer. Då slipper vi göra det sen och kan bara droppa in med en namnteckning när bebis har fått ett personnummer. Ska bli skönt att ha allting ordnat innan :) En mindre sak att tänka på, alltid något ;)


Här är min fina "todo lista" inför de kommande veckorna

  • Köpa vagn, babyskydd och lite andra tillbehör
  • Inskolning med Lukas på ett nytt dagis
  • Lite fler körlektioner
  • Montera sängar och ta över saker till vårt tillfälliga boende
  • Göra kunskapsprovet (plugga en hel del innan oxå..)
  • Montera ett skötbord som blivit beställt
  • Gå förbi min gamla bank och föra över Lukas sparande
  • Packa klart de övriga som vi inte kunnat packa ner medens vi bott
  • Flytta
  • Köra upp
  • Packa BB-väskan

Så med andra ord har jag lite för mig. Kul att jag fått veta att BÄGGE leveranserna kommer att bli försenade då en säng inte fanns på lager likaså med skötbordet. Hade räknat med att montera sängarna denna vecka men det verkar få skjutas upp till nästa..


Hur som helst så vet jag att allting löser sig! Mest nervös är jag inför uppkörningen. Ligger och tänker igenom alla moment varje kväll och håller på å blir tokig. Tänker på de "fel" de säger att man gör nu är det väl misstag för just den körningen, men tänk om jag gör samma misstag på uppkörningen? då är jag så gott som körd.




Kommentarer
Postat av: Tina

Spännande :) När har du BF? jag har 13/9


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback