Planering

Att föda barn efter sommaren är nog inget jag riktigt rekommenderar åtminstonde om man inte planerat semester och bostadsförsäljning i samma veva! Men det är kul det också, att det händer saker för det gör de vill jag lova =)

Satte mig precis ner och funderade på vad vi hade att köpa. Var iväg till sös tidigare idag för att kolla lite då jag som läcker, lite kan jag förstå men igår kom det en del och även idag. Får hoppas att det bara var tillfälligt ;) Barnmorskan sa att bebisen ännu var lite ruckbar så det var inte alls konstigt om det sippra igenom lite men att det var ytterst viktigt att det inte kom för mycket då jag ännu är så tidig i graviditeten.


Nåja bebisen mår bra i af så jag är inte det minst orolig =) Eller det måste h*n göra med tanke på hur mycket h*n rör sig. Förresten så tror jag på en flicka och vågar nästan köpa rosa BB kläder haha!


Ni kan väl hjälpa mig nu åtminstonde ni som väntar nu kanske redan kollat upp vad som behövs ;) jag har glömt, slängt och gett bort massor. En del ligger också nere i källaren, jag var himla inställd på att flytten skulle äga rum innan bebis kom men är faktiskt inte lika säker just nu!


Att köpa


  • Vagn + syskonssits + mjuklift + dynor + regnskydd (Phil and Ted explorer)
  • Bilbarnstol (Besafe izi Go)
  • Bärsele med nyföddsinlägg (Ergobaby)
  • Skötbord (Brio, finns hos Länna Möbler)
  • Skötbädd (NG baby marinblå med vita stjärnor)
  • Säng (Troll modell bedside crib)
  • Madrass
  • Kudde
  • Filt till sängen, blir någon stickad i bomull
  • Spjälskydd (NG baby marinblå med vita stjärnor, eller vitt?)
  • 1 Sängmobil
  • Amningskudde
  • Amningspump (manuell från avent)
  • 4st bodys och byxor
  • 4 par strumpor
  • 2st babymössor
  • 2st tjocktröjjor
  • En overall
  • Blöjjor
  • Amningsinlägg
  • Amningsbehåer
  • Bindor
  • Blöjor


Puuh tror att det var allt? Sedan är det väl lite mer saker som jag är klar med som jag inte skrivit upp.







Kommentarer
Postat av: ruby milo och lova

Tuttpump och amningskudde kan du få av mig om du vill . Har ett extrafodral till kudden och pumpen fungerar som den ska från aventa. Sen har ja oanvända mjölkuppsammlare som bara ligger hemma och skräpar :-) säg om du vill ha för annars slänger jg det. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback