Ångest

Lukas kan verkligen göra mig galen. Denna trots hur orkar alla? Känner mig helt färdig efter en sån kväll. Igår hade vi en sån, helt underbart va? Sluta med att jag gick ut ur rummet när han inte lyssnade. Gick förvisso tillbaka till en helt förstörd lilleman då han inte vill sova själv men när han inte lyssnar hur ska man då poängtera att beteendet inte är OK? Satt inne hos honom tills han somna och imorse var han totalt utslagen men gick ändå fint upp.

Då när han är sådär underbart snäll på morgonen får man ju ångest över att man varit arg på honom på kvällen. Jag VET ju att det inte är hans mening/ fel utan att barn i den åldern ska testa precis allt. Men nu med alla dessa hormoner känner jag mig hemsk.

Och det dröjer hela fyra dagar tills vi kanske får en mysig nattning igen då jag jobbar kväll. På fredag ska han sova hos mormor och lördag/ söndag hinner jag nog hem precis till nattningsstunden då jag jobbar helgen också.

Nej usch var tvungen att skriva av mig lite, känner mig som världens mest hemska mamma just nu bara. Snart en efterlängtad veckas semester åtminstonde.






Kommentarer
Postat av: Viola, 22-årig tvåbarnsmamma

Du är verkligen inte ensam om det där, alla föräldrar har det nog så. Jag tror det kan vara bra att gå ut ur rummet, bättre det än attt man hetsar upp sig och kanske skriker åt barnet för att man blir så irriterad. Som förälder måste man ju vara skärpt hela tiden och det är egentligen inte konstigt att orken tar slut framåt kvällen.



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback