Att inte ta allt så allvarligt

Suttit och lirat runt lite på familjeliv efter en hel del prat med Ninni tidigare idag. Lukas lever, graviditeten var helt normal, förlossningen var helt normal å ja jag kan väl fortsätta en evighet med hur "normalt" allt varit kring honom. Både med Lukas och bebis i magen nu så tar jag allt med en nypa salt!


Är jag sugen på att ligga i havet en hel dag så gör jag det och får jag urinvägsinfektion utav det så FINE det är inte jobbigare än att käka piller ett par dagar så är det borta. Likaså med mat, det mesta i matintag är mindre bra i större mängder, även om man är gravid eller inte.


Men ja opastöriserad och mögel ost avstår jag samt självklara saker såsom alkohol och nikotin, men det kan å andra sidan vara jätte farligt för oss vuxna människor också så att det är farligt för bebis kan jag faktiskt förstå.


Likaså gör jag med barnens uppväxt, skönt att Thomas är likadan annars hade det blivit lite mer diskutioner =P Men vi är uppvuxna och uppfostrade med att man inte dör utav skrapsår, sol och en jäkla massa skoj! Lukas får mer än gärna springa spritt naken i spö regn, han får bada utan hela dressar utav kläder han får känna vinden i håret och skippa kepan om han vill. För man dör inte! Det värsta som kan hända är soleksem och att han bränner sig. Dock har det inte hänt hittils då jag smörjer in honom nogrant, åtminstonde när vi är på båten eller på stranden under de värsta soltimmarna.
Lukas lever, trots skrapsår, solsting och ett par turer ut i regnet bara för att känna!

Kommentarer
Postat av: Aless

Haha ja eller hur! iilias lever forfarande och jag är precis som du! Orka hålla på och dalta speciellt om inte barnet vill han får väl lära sig helt enkelt på egen hand m han slänger av sig mössan helatiden för att det är kallt!

2011-06-30 @ 23:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback