Nattningen

Ute och promenerar på fjäderholmarna 6 juni.


Som ni vet har vi haft det väldigt jobbigt hemma de senaste veckorna med sovtider och nattning. Nu gav vi oss f*n på att plutten skulle sova, om inget för HANS skull då han är tok trött på dagarna. Vi börjar runt halv 8 med tandborstning och andra förberedelser för natten. Lägger ner honom i sängen med en flaska välling samtidigt som jag läser en bok.

Därefter började vi med att säga godnatt och gå ut bara för att se hur det gick. Första kvällen gjorde han det mer till en lek och gick upp till dörren hörde mig komma och då börja han asgarva och sprang tillbaka till sängen. Igårkväll visste han redan vad som skulle hända men tog det helt ok första gången men sen ville han att jag bara skulle komma stod i dörren och väntade varje gång.

Detta klarar då inte mitt hjärta så jag satt med honom en lång stund innan jag provade med "mamma ska bara på toaletten" då börjar plutten direkt att darra på läppen, om jag var nära att typ bryta? jo tack.. men gick ut kanske 3-4 minuter innan jag gick tillbaka till honom och berömde honom såklart för att han var så duktig som låg i sängen medens "mamma var på toa". Efter det satt jag brevid honom och klappa på ryggen/ huvudet tills han somnade. Allt som allt tog det en halvtimma.

En halvtimma mot 2-3 timmar är ju himmelsk anser både jag och Thomas ;) Så nu ska vi köra på att någon sitter inne hos honom tills han somnar så kanske det bara tar någon kvart istället? Vi får helt enkelt se hur kvällen blir! Längtar efter honom så himla mycket och känner mig fortfarande elak från igårkväll när jag bara gick. Min älskade lilla prins!






Kommentarer
Postat av: Jennifer - mamma till Lukas och Leiah

Jag har ända sen Lukas var 8 månader suttit vid honom tills han somnat, det var det lättaste sättet och också det som gör honom lugnast :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback