Avslutningssamtal

Var på Lukas dagis igår och hade ett avslutningssamtal. Bjöds på kakor och té i vanlig ordning med andra ord ;) hihi Vi började mest prata om hus och sånt som är aktuellt för oss just nu. Även Thomas kom på tal osv. Känns lite som en egen rådgivare lätt sagt då hon alltid kommer med bra tips på hur jag kan hantera saker som påverkar Lukas!

Pratades även en del om hans vikt och längd, såklart. Vart inte förvånad men hon verkade inte heller tro något mer än att han är liten i växten!

Annars var det lite prat om utvecklingen han gjort. Han pratar helt otroligt som de säger. Ett ordförråd som en 4-5åring och kan tala hela meningar och beskriva vad han gjort i helgen osv. Som härom veckan hade han fint berättat att han, Thomas och mamma åkt båt. Så himla kul att höra!

Frågade även om pott eller toa intresse på dagis. Men det är som hemma - noll intresse! Hon berättade även att blöjorna var så bra utvecklade nu för tiden att det gör att barn inte slutar med blöja lika tidigt och att jag inte alls behöver känna någon stress. Hon sa att det brukar gå från en dag till en annan att de hittar ett intresse och vill sluta med blöja. De måste känna av kissnödig känslan och att det först är då som de kan börja hålla sig.

Så man blev lite klokare utav besöket därefter trampade vi hemmåt på cykeln! Idag har jag träningsvärk vill jag lova ;) hihi

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback