Förälder på halvtid

Sitter på jobbet och saknar min lilla prins som en TOK. Jag verkligen avskyr att arbeta och vara ifrån honom, att arbeta 50 eller 75% är nog mer min grej? Tråkigt nog tror jag inte att vår ekonomi kommer att klara det när vi väl flyttat? Den uträkningen kan vi börja klura på först om ett år med tanke på att jag ändå ska vara ledig nu =)

Har läst igenom lite bloggar medens jag väntar samtal på jobbet. Tänk att var deltidsförälder? Att inte få se sitt/sina barn varje dag, att inte få natta dem osv. Jag verkligen avskyr när jag jobbar sena passet på jobbet och inte är hemma förän runt nio på kvällarna och enbart kommer hem till en sovandes Lukas. Nu jobbar jag tre tidiga veckor, avslutar med en sen som fjärde plus helg. Den veckan kan man lika gärna gå i ide då det enda man gör är arbetar..

Men nog om depp ledig midsommarveckan, arbetar en vecka sedan går jag på semester fram till januari 2013. Under den tiden hinner jag umgås massor med mina barn och sambo för den delen ;) hihi

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback