Samtal till utbildningsförvaltningen

Igår tog allt mitt humör gällande Lukas dagis slut. Först gnällde de över att han hade något svart(??) i ansiktet när han hade kommit till dagis. Varken jag eller Thomas hade noterat detta. Att man ens orkar gnälla över något sådant är enligt mig helt sjukt. Så nu ska jag och Thomas verkligen poängtera alla gånger då vi får hämta honom med full blöja eller dylikt.

MEN det var inte det som var droppen utan sovtiderna. Lukas vägrar sova hemma och på helgerna har vi tagit bort vilan helt och hållet. Han sover nu en timma på dagis, de påstår att de väcker honom som senast 13.15 men när jag skulle hämta en gång och kom 13.45 så sov han fortfarande?

Hur som helst bad dem att dra ner vilan till 30 minuter eftersom att han säker ändå behöver vila ögonen lite när han är på dagis pga intryck och energin som han förlorar där. Fick som svar "vi får inte väcka dem innan en timma enligt vår chef". Någon som har tidigare erfarenhet utav detta? Jag blev i af skogstokig. Vi ska väl inte behöva kämpa varje kväll för att han MÅSTE sova minst 1 timma på dagis?

Har rast om några minuter på jobbet då ska jag sätta mig och ringa till utbildningsförvaltningen i huddinge och fråga vad felet är. Om jag vill att min son enbart ska sova 30 minuter så ska han banne mig inte sova 1 sekund mer.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback