Sjukstuga

Magknip jo tjena stackars plutten hade öroninflammation i BÅDA öronen + feber på 39grader. Då skulle jag också vara bra gnällig. Ont i kroppen och halsen verkar han ha också..


När vi var på BVC tyckte jag att lillebror var varm tänkte dock att det berodde på att jag kom utifrån och var kall medens han hade suttit under en filt med mössa etc. När vi några timmar senare kom hem från dagis tog jag en temp 38.8 tog väl tempen en 20tal gånger därefter för att verkligen säkerhetsställa att jag sätt rätt..


Ringde mamma som svängde förbi efter jobbet och hämta upp Lulle sedan rulla vi in mot SÖS där vi mötte T. Nu hade febern gått ner till 37,8 men jag ville ändå åka in kan ju faktiskt vara fel på termometern också!


Läkarn konstaterade att han hade öroninflammation på bägge öronen samt en förkylning. Tempen hade gått upp till 39 grader så vi fick stanna över natten för observation.


Igår fick vi komma hem igen då infektionsproverna visade att det blev bättre samt att all behandling kan göras hemifrån. Får både penicillin och alvedon.

Min lilla plutt är ju inte ens två månader ska man kunna bli sjuk då? ♥

Kommentarer
Postat av: naddie.

haha tack för den ;)



jag vet.. tyvärr har jag svårt och hålla käft oftast och kan kläcka ur mig något olämpligt. men någon måste ju säga vad dom egentligen tycker eller vad säger du? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback