En familj på fyra

Albin albin albin.. igår fick jag förresten bekräftelse på att han fått sin fina namn vår lilla prins! Tråkigt att jag inte alls har något sug efter att blogga för att blicka tillbaka är ju så himla roligt sen! Får bli bättre på den fronten =) Kanske kommer igång lite när vi flyttat och fått allt i ordning? Just nu vill jag bara ha ett hem.


Så hur går allt? Jo Albin fortsätter att sova så ljuvligt. Han har fått börja med napp också pga sugbehovet. Jag har alltid varit lite mer eller mindre rädd för napp? Men vi får se har inte helt bestämt mig hur vi ska göra med den ännu.


Han äter åtminstonde varannan timma till var tredje timma fortfarande så det är ju skönt!


Han har ökat nästan 1kg i vikt sen han föddes och har växt 4,5cm inte illa jobbat =) Men nu har han lagt sig på en kurva som han kände var bra så nu kommer inte dessa drastiska ökningarna kvarstå även om de kommer gå uppåt.


Igår natt, 3 veckor gammal sov han 22.30 - 05.00 var nog piggare än piggast igår tror jag ;) haha grymt skönt att få sova lite sammanhängt =) Han blev förkyld vid knappa 2 veckors ålder och är fortfarande lite snorig så vi sitter upp och ammar vilket gör att man är lite tröttare dagen efter jämfört med Lukas där jag låg och ammade.


Lukas trots har lagt sig enormt även om man märker att han tycker att det är lite jobbigt att hantera alla situtationer fortfarande så har det blivit extremt mycket bättre. Fortfarande lite humörsvängningar osv men han avgudar sin lillebror i af så det är ju roligt, pussa och krama är extra mysigt!


Nej nu är det matdax ;) sedan ska jag nog vila lite eftersom att kvällen lär bli ganska livad då jag är själv med båda barnen. Thomas är nämligen i huset och fixar och donar så att vi kan flytta snart ♥


Kommentarer
Postat av: Caroline

Är så roligt när du uppdaterar, förstår dock att det är fullt upp just nu !



Trogna läsare finns alltid kvar :)



Kram

2011-10-21 @ 23:26:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback